Curso TOEIC- Unit 2

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Unit 1

UNIT  2 My office

  

 Consejos:


1) En la segunda parte del listening deberás escuchar preguntas y respuestas. Por tanto, es importante que escuches muchos audios de conversaciones relacionados con el trabajo. Aquí tienes un vídeo para empezar a practicar y aquí otro.

 2) En la segunda parte del reading deberás completar con una palabra que seleccionarás de 4 opciones. Por tanto, es importante que  aprendas frases de inglés profesional. Puedes utilizar este diccionario bilingüe para practicar.




Grammar:


IMPORTANTE: Nunca leas en inglés sin escuchar primero cómo suenan las palabras. Pon todos los textos en inglés en este cajetín de IVONA o TEXT TO SPEECH.
 
¿Cómo preguntar y responder preguntas en inglés?

En inglés, como en español, hay dos tipos de preguntas.

Preguntas sin interrogativos y preguntas con interrogativos.

LAS PREGUNTAS SIN INTERROGATIVOS

En este tipo de preguntas, haremos la pregunta solo con el verbo. Para ello diferenciaremos entre las preguntas con el verbo "to be", las preguntas con "Do, Does, Did" y las preguntas con los verbos modales (Would, Could, Will).


  • Preguntas con el verbo "to be"

Estructura:
Verbo "to be" conjugado + sujeto + objeto +?

Recuerda que siempre va primero el verbo y luego el sujeto.
Ejemplos:
  • Is she in the office? ¿Está ella en la oficina?
  • Were they working? ¿Estaban ellos trabajando?
  • Are they busy? ¿Están ocupados?
 Estructura de las contestaciones verbo "to be":
Yes + sujeto + verbo "to be" conjugado.

No + sujeto + verbo "to be" + not
  • Is she in the office?  Yes, she is. No, she isn't.
  • Were they working?  Yes, they were. No, they weren't.
  • Are they busy? Yes, they are. No, they aren't.
  •  Preguntas con Do/Does/Did
Para preguntar con verbos que no son el verbo "to be", ni "modal verbs", debemos emplear "Do/Does/ Did".


Do para el presente para todas las personas excepto He, She, It.
Does para He, She, It.
Did para todas las personas cuando la pregunta está en pasado.


Estructura preguntas en presente y pasado:
Do/Does/Did  + sujeto+ verbo principal en infinitivo  + objeto +?

Ejemplos:
  • Do you work here? ¿Trabajas tú aquí?
  • Does she know what I'm talking about? ¿Sabe ella de lo que estoy hablando?
  • Did they go to the presentation? ¿Fueron a la presentación?
 Estructura de las contestaciones con Do/Does/Did:
Yes + sujeto + do/does/did

No + sujeto +don't/doesn't/didn't
  • Do you work here? Yes, I do.
  • Does she know what I'm talking about? Yes she does. No, she doesn't.
  • Did they go to the presentation? Yes, they did. No, they didn't.

 Más teoría sobre do/does 

Ejercicios para prácticas con do/does/did
  • Preguntas con verbos modales
Si no sabes lo que son los verbos modales, puedes leerlo aquí.
 
Esta es una lista de modal verbs.
can /poder
could/podría/pudemay/puede quemight quizáswill -rá /futuro
would/ -ía/cond.must/deboshall/-rá/invitaciónshouldought to/debería


Estructura preguntas con verbos modales:
Verbo modal + sujeto+ verbo principal + objeto +?

Recuerda que siempre va primero el verbo modal y luego el sujeto.
Ejemplos:
  • Should I open the package? ¿Debería abrir el paquete?
  • Can we have a meeting on Thursday?  ¿Podemos reunirnos el jueves?
  • Will they go to Paris? Irán ellos a París?
 Estructura de las contestacionescon verbos modales:
Yes + sujeto + verbo modal

No + sujeto + verbo modal + not

  • Should I open the package?  Yes, you should. No, you shouldn't.
  • Can we have a meeting on Thursday?  Yes, we can. No, we can't.
  • Will they go to Paris? Yes,they will. No, they won't. (El negativo de will es won't. En muy pocas ocasiones se escucha "will not".)
LAS PREGUNTAS CON INTERROGATIVOS

Este tipo de preguntas se suele llamar questions "Wh- questions" porque practicamente todos los interrogativos empiezan con las letras "Wh-"

  • What/Qué
  • Which/Cuál
  • Where/Dónde
  • When/ Cuándo
  • Who/ Quién
  • Whom/ A quién
  • Whose/ De quién
  • Why/ Por qué
  • How/ Cómo
Al igual que en español, lo único que hacemos es añadir el interrogativo delante de la pregunta.

 Ejemplos:

  • ¿Dónde está ella? Where is she?
  •  ¿Por qué no funciona el ordenador? Why doesn't the computer work?
  • ¿Cómo estás? How are you?
Aquí tienes más ejemplos.
 

Solo debes recordar tres cosas importantes:

1. What (Qué) y Which (Cuál) no siempre se corresponden con el español. Por ejemplo:

  • Decimos: What is your name? No "How is your name? ¿Cómo te llamas?

Solemos preguntar con Which, en lugar de con What, cuando hay pocas opciones.


Por ejemplo:

  • Which is your house? ¿Cuál es tu casa? (Solo estamos viendo dos casas).
  • What is your nationality? ¿Cuál es tu nacionalidad? (Como son muchas nacionalidades pregunto con "What" no con "Which")

2. Whose/ ¿De quién? Debes recordar que el objeto sobre el que se pregunta la pertenencia siempre va detrás de Whose, y no al final como en español.


Por ejemplo:
  • ¿De quién son estos zapatos?
  • Whose shoes are these? No se dice: Whose are these shoes?

3. Las preguntas que acaban en una preposición suelen ser difíciles de comprender porque en español ponemos la preposición al principio, no al final.

Por ejemplo:

  • ¿Con quién fuiste a cenar? 
  •  Who did you have dinner with?  Fíjate como la preposición va al final, no al principio. 

Más sobre preguntas que acaban en preposición.

Ejercicios para practicar preguntas.

Vocabulary: 

En esta unidad aprenderemos vocabulario relacionado con la oficina, preguntas y preposiciones.

Aunque ya te sepas algunas palabras, eschúlas para mejorar tu oído y tu pronunciación.

Office vocabulary 
Office vocabulary
Office vocabulary 
Office equipment
Speaking at work

*******
Asking questions  
Wh- questions
How to ask information questions?
How to ask questions with "Would like"?

********

Prepositions  
Prepositions of place (Spanish-English)
Prepositions (Spanish-English) 
Prepositions at, on, in
Prepositions of place
Prepositions of movement
Prepositions of movement
Ejercicios prepositions
 *******

Listening:

En la segunda parte del listening (Part 2) escucharás una sola vez una pregunta, o afirmación, y tres posibles respuestas. Las respuestas NO aparecerán escritas. Deberás escoger la mejor respuesta a la pregunta, o afirmación, y marcar en la hoja de respuestas (A), (B) o (C)

A continuación, para practicar verás una serie de preguntas y las respuestas escritas. Pero, recuerda estos textos NO los verás en el examen.


Ejemplo:


Escucharás: Where is your office?


1. (A) Around the corner.
    (B) Yes, it is.
    (C) At half past six.


La respuesta es (A) porque es la única que realmente contesta a la pregunta.


***********


2.  Would you like to have a coffee?
(A) Depends on the weather.
(B) Tomorrow will have a meeting.
(C) Yes, I would.




3. What time does the meeting start?
(A) The meeting is tomorrow.
(B) We don't have time.
(C) The meeting starts at 9 o'clock?


4. Can you proofread this email?
(A) My computer is not working.
(B) Yes, please send it to me.
(C) I can't read.


5. Who is coming to your presentation?
(A) I'm going out for lunch.
(B) All the people we sent invitations to.
(C) He is not here at the moment.


6. Where did you leave the report?
(A) It's on your desk
(B) He left yesterday.
(C) Can I get you anything at the cafeteria?


7. I'm really pleased with the way these flyers turned out
(A) It was a good advertising campaign.
(B) Pleased to meet you too.
(C) I'm too. They look really professional.




8. What is wrong with the copy machine?
(A) It doesn't have toner.
(B) I'm going to make 22 copies.
(C) It's on the shelf.

9. When is the deadline?

(A) It is on Friday.
(B) It's late. I'm going home.
(C) We'll go to the funeral.

10) Let's meet at the bank.
(A) I wasn't counting on that.
(B)  At what time?
(C) They are doing well.




Ponte a prueba y haz los ejercicios de listening del 11 al  37 de esta página.

Reading: 

En la segunda parte (Part 6 en el test)  del reading deberás completar oraciones en los que falta una palabra o una frase. Hay cuatro posibilidades de respuesta. Deberás escoger la mejor respuesta y marcar en la hoja de respuesta la letras (A), (B), (C) o (D).


Questions 1-3 refer to the following email.

Date:  January 25
From Robert Wilson
Subject: Luncheon

Hi everyone,

I am writing to inform you about our annual business lunch with ____ partners.
                                            Example:1.(A) us
                                                             (B) we
                                                               (C) our
                                                                  (D) them


The lunch will be _____on February 2nd at the Ritz Hotel at 1 o'clock.
 2. (A) hold
     (B) held
     (C) celebrated
     (D) agreed


We will have the apportunity to interact with our partners and associates, ask them about the upcoming events, and learn more about each other.
I kindly request you to confirm your presence_____ by Friday at noon so that we can
 3. (A) latest
  (B) later
         (C) later than
(D) in
make appropriate bookings.
Looking forward to see you at the luncheon.
Regards,
Robert Wilson
HR



Questions 4-6 refer to the following information

 ESTIMATE OF CLEANING SERVICES


Date: January 15        For:  Mr. Johnson  Written by: Jennifer Smith

The cleaning company ULTRA ______
                                           4. (A) have been visiting
                                               (B) will visit
                                               (C) had visited
                                               (D) visited


 our premises last Thursday. They checked all the offices, toilets, carpets, and floors.

After finishing ______assessment, they estimated a total of 10 hours of work.
                      5.  (A) a
                           (B) them
                           (C) their
                           (D) theirs
Mr. Johnson requested that the windows should also be included.

The estimated number of hours will then be 15.  I have attached the estimated cost without windows $ 1,345 and  with windows $1,849.

Both prices _________materials and labor.
6. (A) include
    (B) would include
    (C) including
    (D) have been included



Questions 7-9 refer to the following article.

China's vertiginous growth seems to be coming to a halt ___ to the European and
                                     7.  (A) due
                                               (B) because
                                          (C) only
                                            (D) given

American economical crisis. Some foreign companies, though still a relatively small number, have decided to ___________their productions lines and set them up in

                                  8. (A) take back
                                      (B) bring back
                                      (C) brought back
                                      (D) bring forward

 depressed areas of Europe and the United States. They are finding that the increase of transport and insurance prices, makes the hiring of local workers attractive. After all, wages have been dropping in both side of the Atlantic ______ 2008.

                                    9. (A) from
                                        (B) since
                                      (C) on
                                      (D) in





Questions 10-12 refer to the following notice.

TEMPORARY MOVE NOTICE

February, 1

On January 2nd, we notified you that we would make extensive repairs to the building and that you ___________ to move to another office temporarily.
10.  (A) won't have
       (B) will have
       (C) have
        D) would have
 
The rehabilitation is expected to start on March 1.  By February 15, we will let you know the arrangements we have made to move you within the building to another office of the same size and with the same services you are currently ______.

                                                       11. (A) enjoying
                                                                   (B) have enjoyed
                                                              (C) will enjoy
                                                             (D) enjoyed

Upon completion of the rehabilitation that __________ for March 22, you will be able to return to your current office.  

12. (A) was going to be scheduled
      (B) won't be scheduled
       (C) is scheduled
       (D) is schedule

 Ms. Katherine Mason, operation manager, at 554-1878

Haz los ejercicios 141 a 150 de esta página.


Consejo para practicar más el reading de esta sección. Coge las palabras que van en el espacio en blanco y ponlas en  sample sentence example y Linguee.   Te saldrán muchos ejemplos de oraciones, ponlas en IVONA o Text to Speech, léelas en voz alta, busca las palabras en el diccionario.


***********
Respuestas a los ejercicios de listening:
2. C
3.C
4.B
5. B
6.A
7.C
8. A
9. A
10. B


Respuestas a los ejercicios de reading:
2.B
3.A
4. D
5. C
6. A
7. A
8. B
9. B
10. B
11. A
12. C
***********
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2 comentarios :

Anónimo dijo...

la 10 del reading debería ser la D (condicional)

Mónica dijo...

There is a difference in meaning between the two; will have means it is absolutely necessary (which is correct for the situation), would have is a modal phrase (polite use ).
In this case it is more logical to use the will have phrase.

What is true is that in some situations would have can be used. It is therefore not wrong but will have is the better answer.

Mónica

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